Nostalgija po Sonyjevo

S potrjenim izzidom za PS4 osveženih iger Sonyevih junakov iz minulih dni, zmajčka Spyrota in neživega plemiča Daniela v franšizi Medievil , ( Crash Bandicoot je že lani dobil svojo toplo sprejeto različico za moderne dni, PaRappa the Rapper že prej, Shadow of Colossus s PS2 pa letos), in izzidom novega dela še od časov PS2 mega popularne serije God of War (ta za razliko od drugih ni predelava starih delov , ampak čisto nova smer s spremenjeno mehaniko igranja in kompletno mitologijo) , se velja malo ozreti nazaj k izvirnem hardveru, ki vas še danes lahko popelje v čudovite svetove in divjim dogodivščinam naproti... ponavadi za le delček cene modernih konzol ;) Povprečne cene (in dostopnost) iger samih so druga reč, sam hardver pa je tudi pri nas še vedno močno razširjen in dostopen .

Sony v vlogi hardverskega gaming giganta nikdar ravno ni prisegal na predivje inovacije, ampak je bolj »pilil« kar se je pri drugih izkazalo za uspešno ...ali pač ? Z rastjo popularnosti retro igranja (in seveda razširjenostjo interneta) je naraslo tudi število dostopnih tehničnih in ostalih informacij, iz katerih izvemo da je Sony že za famozni Super Nintendo izdeloval zvočni procesor, ter za tem pričel skupaj z Nintendom na razvoju konzole s takrat modno CD-enoto – eno verzijo kot samostojni dodatek k Snes konzoli, in drugo verzijo kot eno konzolo, ki bi zmogla brati igre na kasetkah ter CDje.
Po krajši verziji zgodbe je Nintendov šef na večer predstavitve sodelovanja razdrl pogodbo s Sonyem (ki je bila, roko na srce, itak Sonyu bolj ugodna) ter razvoj prenesel k Philipsu (pošastna CD-I konzola) , Sony pa je dokončal začeto in rodil se je PlayStation , ki je v naših koncih še vedno kar sinonim za vse igralne konzole ...
Brez dvoma je od izida prvega PlayStationa leta 1995 (na Japonskem leto prej) izšla kopica kvalitetnih iger in množica prepoznavnih likov, s katerimi nas Sony tudi na novi generaciji vabi v topel objem nostalgije ... torej - spomnimo se na kratko Sonyjeve strojne opreme in junakov , iz časov preden so v naših dnevnih sobah začeli kraljevati LCD televizorji...

Playstation / Playstation 2


Torej , o strojni opremi minulih dni... Oblikovno je mali sivi PlayStation bil zgrajen enostavno, masivno in kvalitetno, in razen manjših modifikacij izhodov na zadnji strani (prva serija , še danes najbolj zaželjena SCPH 100X, je imela dodatne RCA audio izhode in je še danes iskana med audiofili kot odličen predvajalnik CDjev) večjih sprememb ni doživljal do leta 2000 , ko je, skupaj s takratno PS2 konzolo, izšel pomanjšani Playstation, znan tudi kot PS One, znatno manjših dimenzij ter zunanjim napajalnikom. Njegova takratna sodobnika  - Sega Saturn (na papirju močnejši, a z zapletenim programiranjem in posledično manj izdanimi igrami) ter  Nintendo 64 (ki je še en krog vztrajal na kasetkah in tudi končal s precej nizkim skupnim številom izdanih iger), nista prišla blizu programerjem prijaznejšemu,  predvsem pa v igrah raznolikemu PlayStationu – življensko pot je končal s kar preko 2500 izdanimi igrami, primerljivi Nintendov N64 pa z nekaj manj kot 300. Mimogrede je še v 9 in pol letih prodal 100 miljonov kosov  igralnih konzol in bil prva konzola, ki je prešla to količino...
Še največ sprememb so bili deležni kontrolerji, saj so za življenske dobe naprave dobili najprej dve analogni gobici (DualAnalog), nato pa še vibracijo (DualShock) , tak pa je potem pri nasledniku ostal praktično nespremenjen .... 

In nato je omenjenega leta 2000 začel pohod nenavdahnjeno poimenovan stroj PlayStation 2, kar pa je bilo edino nenavdahnjenega na njem ;) razen DVD pogona, ki je h nakupu prepričal tudi tiste, ki so samo hoteli gledat DVD filme , in seveda ponujal neverjetnih 9gb prostora na mediju za igro , so s konkurenco pometli z idejo o »povratni kompatibilnosti« - prav vse igre in celo kontrolerji predhodnika kot tudi avdio-video kabel in spominske kartice so delovali na njem , tako da je že v startu odpadlo vprašanje , kaj naj bi na njem igral. Bil je tako uspešen, da so produkcijo ugasnili šele januarja 2013 in je še vedno najbolj prodajana konzola, ki je v svojih oblikah ( za časa življenskega ciklusa je bila enkrat  pomanjšana in večkrat spremenjena ) dosegla neverjetno številko 155 miljonov prodanih enot. Zadnja je v Evropi izšla igra PES2014, ki vam danes, če imate še kje zavito v celofan, navrže čedne denarce ;) Razen kupa barvnih izvedenk je bil deležen pra-Kinecta – kamerice Eye-Toy , ki je zaznavala gibanje in ga prevajala v ukaze v igri , prvih plastičnih kitaric z igro Guitar Hero, mikrofonov in plesnih podlag in še in še …logo na vraticah se da zavrteti, saj je bil povsem zadovoljen tudi postavljen pokonci v stojalcu …nekatere igre pa so lahko skozi dokupljiv komponentni kabel celo izpljunile polno HD sliko rezolucije 1080i  , naprimer GranTurismo 4 ….ni je lestvice, kjer je ne boste našli če ne na samem vrhu, pa takoj pod njim ;) Poleg kompletne knjižnjice iger za izvirni Playstation pa je PS2 dodal še svojih 3800 naslovov vseh žanrov, barv in oblik...

Nostalgija


Kdor je imel prijetno izkušnjo z igrami že v mladih dneh , ve, kako nostalgija deluje – staro sprano kockasto grafiko pozabimo, spomnimo se le prijetnih občutkov in zanimivih likov ;) Moderne konzole popravijo še barve in oglatost , ostane pa tisti prijetni občutek , ki nas zopet popelje v brezskrbne čase , močan in prepoznaven  glavni karakter pa si seveda zapomnimo še lažje kot samo dogodivščino…
Lanski remaster, Crash Bandicoot za PS4,  je kot ena prvih, s Sonyem povezanih maskot, pot začel izpod prstov razvijalcev Naughty Dog (Uncharted serija, Last of Us ) leta 1996 kot PlayStation ekskluziva in se kasneje v mnogih igrah preselil še na druge platforme.   Platformnica , kot se šika, testira ne le vaš spomin ampak tudi reflekse ;)
Vsekakor je med znanimi liki PlayStationovih iger pri vrhu zmajček Spyro , napovedan za PS4 letos po enaki formuli kot Crash – osveženi prvi trije deli. Tudi ta igra je življenski ciklus pričela leta 1998 kot živahna 3D platformnica, ki je bila v prvih dneh 3D grafike na konzolah med najbolj popularnimi žanri. Barvitost, humor in nastavljiva kamera pripomorejo k dobri, skoraj moderni igralnosti, kot smo je danes vajeni.
Sir Daniel Fortesque je glavni junak serijala MediEvil , ki je decembra lani na predstavitvi osvežene izdaje za PS4,  požel odobravanje igračarske druščine . Risankasta temačna akcijsko-sekljalna avantura je bila velika uspešnica , prvič predstavljena leta 1998 na izvirnem PlayStationu ter leta 2000 dobila nadaljevanje . Izzid ? Tudi letos ….
PaRappa the Rapper je simpatičen risankast list , ki je pomagal k popularnosti ritmičnih iger že leta 1996 in doživel digitalno izdajo na PS4 , seveda pa se vsi spomnimo tudi popularne akcijske platformnice o vesoljskem mucu Ratchetu in njegovem robotskem kompanjonu Clanku , ki je izpilil žanr že na PS2 leta 2002 in dobil svojo izdajo na PS4 leta 2016.
In seveda še beseda o Kratosu, krvavem Bogu Vojne , ki se bo tokrat ne le preselil iz antične Grčije, ampak celo odložil svoje ikonične meče na verigah ter dobil družbo sina – leta 2005 je debitiral na PS2 konzoli in postavil nova merila za akcijsko-avanturni hack`n`slash žanr – po dve igri so tako dobile konzole PS2, PSP in PS3 (tam je moč najti tudi HD verzije PS2 in PSP iger ) in ustvarjalci Santa Monica so prepričani, da je čas za nekaj novega …
Nintendo že dolgo uspešno vsakič znova prepakira svoje ustaljene franšize : skoraj ni leta brez Maria , in njihove konzole brez ene ali dveh Zeld, Metroida, Donkey Konga ipd… očitno je čas, da na te strune zaigra glasneje še Sony – kaže, da stara pesem le godi gamerjem ;)

Seveda pa - pravo nostalgijo toliko lepše podoživite z izvirnimi napravami .. je vredno truda  ;) gotovo pa imate povrhu vsega še kakšno čisto svojo najljubšo igro ….

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Dark Souls 3

Nintendo Switch – draga tablica ali resna konzola?